Meewind

Door Stichting Waddenwerk werd artistiek leider Ludy Feyen  in 2009 gevraagd een project op te zetten gedurende de kunstroute ‘rondje polder’ waar de scholen en bewoners van het eiland aan mee konden doen.

Stichting Salix deed als partner een aanvraag bij het VSB Leeuwarden.

Ludy Feyen bedacht het project Meewind waar wind- en mensenenergie de basis van uit zou maken, inspelend op de thematiek van duurzaam agrarisch ondernemen. Viltster Petra van den Berg werd gevraagd haar expertise in te brengen. Jannie Maasdam was algeheel assistent en beschikbaar om als professionele zorgverlener de workshop voor mensen met een beperking te begeleiden.
Deelnemers konden een bijdrage leveren in de vorm van het maken van een windmolentje als onderdeel van de totale installatie. Aan de basisschool In de Mande werd de mogelijkheid geboden om met de hele school lapjes te vilten die in de grote windmolen bevestigd zouden worden. De middelbare Boelensschool, leerlingen en team, namen deel aan de workshops windmolens maken.

Een speciale workshop vilten werd aan de boerinnen aangeboden. Ouders van de bassischool konden ook in een workshop aan de slag. Totaal aantal deelnemers 172.
Met dank aan Garda Meerdink van atelier Schier en Stichting Waddenwerk, boerderij Springfield, VVV Schiermonnikoog, Ilja Zonneveld e.a.

foto’s onder :  Ilja Zonneveld