Zondagmiddag 21 mei viert Stichting Salix haar 10 jarige bestaan in park Matilo Leiden.
Tijdens deze middag is er een filmpresentatie, een boekuitreiking en een workshop ter gelegenheid van 10 jaar Stichting Salix; gemeenschapskunst in de natuur.

In park Matilo heeft Stichting Salix diverse gemeenschapskunstprojecten gerealiseerd; in 2013 het Waterkunstwerk en in 2015 de Historische tuinen. In de zomer van 2017 organiseert Stichting Salix samen met Claudia Thunnissen het verbeelden van een soldatenbarak waar kinderen tijdens de culturele zomerweek ‘Matties van Matilo’ mee gaan spelen.

Tijdens de Limeszondag in park Matilo is er een feestelijk programma ter gelegenheid van 10 jaar Stichting Salix; gemeenschapskunst in de natuur.

Programma:
14.00 uur presentatie film 10 jaar Stichting Salix
14.15 uur uitreiking Receptenboek Historische tuinen aan wethouder Paul Laudy
14.30 uur voorproefje workshop Matties van Matilo
15.30 uur een Wildplukwandeling en een historische Buitenkeuken met hapjes en drankjes